Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 

Birdhouse v/Helle Grøndahl 

Enkeltmandsvirksomhed 
27095232 
Peder Skrams Vej 1
DK-5220 Odense SØ 
support@birdhouse.dk 
+45 60139399 
Etableret i 2003 
 

Betaling  

Birdhouse modtager betaling med følgende kort: 
Dankort (0,00 kr. - 50,00 kr.: 0,70 kr., 50,01 kr. - 100,00 kr.: 1,10 kr., 100,01 kr. - 500,00 kr. og derover: 1,39 kr.)
Visa/Dankort (1,5 % og min. 0,70 kr pr. transaktion)
eDankort (0,00 kr. - 50,00 kr.: 0,70 kr., 50,01 kr. - 100,00 kr.: 1,10 kr., 100,01 kr. - 500,00 kr. og derover: 1,39 kr.)
MasterCard (1,5 % og min. 0,70 kr pr. transaktion. Udenlandske udstedte kort 2,95 % og min. 1,95 kr.)
American Express (1,25 % og min. 0,70 kr. Udenlandske udstedte kort 3,75 % og min. 1,95 kr.)
Visa (2,95 % og min. 1,95 kr.)
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 
Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen. 
 
Birdhouse krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Hvis du bestiller varer for en institution, som ikke har EAN nummer, kan du aftale med os, at vi sender en faktura til betaling, før varerne afsendes. Offentlige institutioner med EAN nummer får tilsendt en elektronisk faktura. 

Leveringsbetingelser 

Hos Birdhouse bestræber vi os at sende varerne så hurtigt som muligt. Leveringstider fremgår ved bestillingen, men der tages højde for uregelmæssigheder i fragten grundet udefrakommende omstændigheder. Levering sker med GLS. Vi leverer til Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Tyskland, Færøerne, Italien og Holland.  

Fragtomkostninger 

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse. 
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster at få leveret i Danmark: 
op til 3 kg.: 29,00 kr.
3 kg. - 10 kg: 55 kr.
10 kg. -15 kg.: 65 kr.
15 kg. - 25kg.: 75 kr.
over 25 kg.: 125 kr.                                                                                                                                                                               

Reklamationsret 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 
 
Birdhouse yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriseret indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Birdhouse indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Birdhouse returneringsomkostninger i rimeligt omfang. 

Reklamation og varereturnering 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: e-mail: support@birdhouse.dk.
Returnering kan KUN foregå til Birdhouse Logistik, Telehøjen 6, DK-5250 Odense SØ - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.  
Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Kurser 

Der er ikke fortrydelsesret på kurser, da de er omfattet af levering af tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres.

Fortrydelsesret 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos birdhouse.dk. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du: 
a)  har modtaget din vare 
b)  får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis 
c)  får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele. 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til mail: support@birdhouse.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores Standardfortrydelsesformular og sende med retur. Standardfortrydelsesformular finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst på denne side, hvor du efter købet kan printe den ud og sende den til os sammen med dine varer. 
 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen – du skal give os tydelig meddelelse om dette. 

Varer undtaget fortrydelsesretten 

For følgende varetyper bortfalder fortrydelsesretten: specialfremstillede DMO ortoser, specialfremstillede kørestole, joggere, stole eller andre specialfremstillede produkter.
 
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Du mister derved din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen af denne varetype.  

Returnering 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 
 
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for specialstole eller andre større hjælpemidler. Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 1.500,- DKK. 
 
Varens stand, når du sender den retur. 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.  
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. 
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 
 
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:  
Birdhouse Logistik, Telehøjen 6, DK-5250 Odense SØ 
 
Hvad skal jeg sende med tilbage?  
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular og vedlægger kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og ikke pakker, som sendes til andre adresser end Birdhouse Logistik.  

Persondatapolik  

For at du kan indgå aftale med os på birdhouse.dk, har vi brug for følgende oplysninger: 
Navn  
Adresse  
Telefonnummer  
E-mail adresse    
EAN nr. til offentlige institutioner 
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Birdhouse v/Helle Grøndahl og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.  
 
Direktøren for Birdhouse v/Helle Grøndahl har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. 
Den dataansvarlige på birdhouse.dk er direktør Helle Grøndahl.  
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til birdhouse.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 
 
Som registreret hos Birdhouse v/Helle Grøndahl har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Birdhouse v/Helle Grøndahl via e-mail: support@birdhouse.dk.  

Klageadgang  

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til direktør Helle Grøndahl på tlf. 60139399 eller mail support@birdhouse.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagenævn: Forbrugerklagenævnet, www.kfst.dk, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, mail: kfst@kfst.dk, tlf: 41715000 (hverdage 9-16). 
Standardfortrydelsesformular (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende). Download her.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr