OPT Level 2. August 2020

7.125,00 DKK

(inkl. moms)

24. og 25. august 2020

Undersøge og tilrettelægge individuelle træningsprogrammer til børn og voksne 

Sara Rosenfeld-Johnson har på baggrund af 40 års praktisk erfaring udviklet effektive øvelser til behandling af børn og voksne med spiseproblemer og talesproglige problemer. Sara har udviklet målrettede træningsredskaber, som fås hos Birdhouse.  
Dette kursus foregår på let forståeligt engelsk med den meget kompetente underviser Renee Roy Hill, MS (Master of Science), CCC-SLP (Certificate of Clinical Competence in Speech-Language Pathology) fra TalkTools, USA stiftet af Sara Rosenfeld-Johnson.

 

Kurset er velegnet for alle interesserede. 

 

Hvis du på et tidspunkt søger optagelse på OPT Level 3, skal du have gennemgået alle disse 3 kurser:

1. OPT Level 1: "A Three Part Treatment Plan".

2. OPT Level 2: "Assessment and Program Plan Development".

3. "Feeding Therapy - A Sensory Motor Approach".


Dato: 24. og 25. august 2020 kl. 8.30-16.30. Indskrivning fra kl. 7.45.
Forplejning: Morgenbuffet med friskbagt brød, frokost samt eftermiddags kaffe/te med brød og frugt.
Sted: Odin Havnepark - Mødecenter Fabrikken - Lumbyvej 11 - 5000 Odense C (Overnatning er ikke inkluderet.).

TilmeldingBindende tilmelding senest 24.6.2020. Når du modtager ordrebekræftelse på din tilmelding, er du korrekt tilmeldt og har en plads på kurset. 

Bogen Assessment and Treatment of the Jaw skal medbringes på kurset.

Deltagerbevis udstedes efter kurset.

 

Bestil bogen og se kursusbeskrivelse og program længere nede på siden under Beskrivelse.

Model/Varenr.: 5008-6
Lagerstatus: Ledige pladser
Tilvalg
  • Navn, profession og mail på deltager (Name, title and mail)

  • Jeg ønsker at stå på udsendt deltagerliste (I want to be on pre sent list of participants)

    ( + 0,00 DKK )
    ( + 0,00 DKK )
  • Vegetarkost (Vegetarian)

    Kun efter forudbestilling (Must be pre ordered)

  • Glutenfri kost (Gluten free)

    Kun efter forudbestilling (Must be pre ordered)

  • Vegansk kost (Vegan)

    Kun efter forudbestilling (Must be pre ordered)

Kursusplads

OPT LEVEL 2: Undersøge og tilrettelægge træningsprogram til udvikling af spise og drikke og/eller udtale

På Level 2 lærer du, hvordan du anvender OPT aktiviteter til at udføre en undersøgelse og efterfølgende udfærdige et terapeutisk træningsprogram. Du vil få mulighed for at arbejde med flere undersøgelser af klienter i forskellige aldersgrupper, du vil følge en klient fra hun er 1 år og indtil træningsprogrammet afsluttes, og du vil observere en undersøgelse og se træningsprogrammet 1 år senere med en anden klient. Underviseren vil udføre en live undersøgelse på kurset, mens kursusdeltagerne får mulighed for at udfylde en OPT undersøgelsesskema, mens de observerer undersøgelsen. 


Lær hvordan du udfører en grundig evaluering for klienter med sanse-, spise- og/eller taleproblemer ifølge principperne for Sara Rosenfeld-Johnson’s hierarkiske tilgang til oral-motorisk evaluering og behandling ved brug af teknikkerne fra “En tredelt behandlingsplan for Oral Placement Therapy (OPT Level 1).” Dette kursus vil føre dig trin-for-trin gennem den evalueringsproces, som anvendes til klienter på forskellige alders- og færdighedstrin, som udviser tegn på mangler inden for oral placement. Deltagerne ser to komplette evalueringer og opfølgninger med klienter fra spædbarn til voksen på video og vil lære, hvordan oral-motoriske mangler, der påvirker taleproduktion, identificeres. Der arbejdes med udvikling af terapeutiske programplaner udformede specifikt til at imødegå hver enkelt klients orale placement behov. En evaluering i praksis udføres på andendagen, hvilket giver deltagerne mulighed for at observere klientens færdigheder, notere observationer på en evalueringsformular og udforme en terapeutisk plan ud fra disse resultater. Du går hjem fra dette kursus med avancerede færdigheder inden for evaluering og udformning af træningsprogrammer for enhver klient med behov inden for oral placement. 

Assessment and Program Plan Development

Course description:

Learn how to perform a comprehensive evaluation for clients with sensory, feeding and/or speech disorders following the principles of Sara Rosenfeld-Johnson’s hierarchical approach to oral-motor assessment and treatment. This class will lead you, step-by-step, through the assessment process used with clients of varying ages and skill levels who evidence oral placement deficits.

Participants will observe three complete assessment sessions with clients from infancy to school-age, and will learn how to identify oral-motor deficits that effect speech production. Development of therapeutic program plans designed specifically to meet each client’s oral placement needs will be addressed. We are sure you will leave this session with advanced skills in assessment and program plan development for each client with oral placement needs. 
 

Learning Outcomes:

1. Identify oral placement, sensory, feeding and/or speech deficits in a variety of clients and diagnoses.
2. Assess oral placement functioning of the jaw, lips, and tongue. 
3. Design a step-by-step program plan based on the client’s oral-motor feeding and speech evaluation results. 
4. Apply oral placement strategies, when appropriate, with infant, pre-school, and school-aged children as a part of comprehensive speech and language therapy intervention.

 

Day 1
Morning Session: 8:30-12:30
A. Identify Your Target Population 
B. Dissociation and Grading 
C. Review of Oral Placement Hierarchies 
D. Oral Placement Activities (Jaw, Lip, Tongue)

 

Afternoon Session 13:30-16.30
A. Case Study 1: A complete oral placement feeding and speech evaluation
B. Sensory Component 
C. Oral Placement Component 
D. Feeding Component  
E. Speech Component
F.  Pull it all together:  Report writing and explaining the results
 

Day 2
Morning Session 8:30-12:30
A. Case Study 2: A complete oral placement feeding and speech evaluation
B. Sensory Component 
C. Oral-Motor Component 
D. Feeding Component  
E. Speech Component
F. Pull it all together: Report writing and explaining the results

 

Afternoon Session 13:30-16:30
A. Case Study 3: Evaluation
B. Sensory Component 
C. Oral-Motor Component 
D. Feeding Component  
E. Speech Component
F.  Pull it all together: Report writing and explaining the results

Kunder der har købt dette produkt har også købt