Handelsbetingelser

Download her

 

Generelle oplysninger

 

Firma: Birdhouse.

CVR-nr.: 27095232.

Adresse kontor & showroom: Peder Skrams Vej 1, 5220 Odense SØ, Danmark.

Adresse lager: Birdhouse Logistik, Telehøjen 6, 5220 Odense SØ, Danmark. 

Mailadresse: support@birdhouse.dk

Telefonnummer: +45 60139399.

 

Betaling

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på 
dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

 

Fragt

Vi sender med GLS til institutions- og erhvervsadresser og til GLS shops.

  

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail tilsupport@birdhouse.dkeller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: klapvogne, autostole, Gulvstole, aktivitetsstole o.lign. større varer.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst atkoste: 2.000 kr.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  

Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen, 

Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om, 

Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen sendes til:

Birdhouse logistik, Telehøjen 6, 5220 Odense SØ, Danmark. 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har 
reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Birdhouse logistik, Telehøjen 6, 5220 Odense SØ, Danmark. 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemetsamt kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Birdhouse v/Helle Grøndahl og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på https://www.birdhouse.dk er Helle Grøndahl.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@birdhouse.dk.
  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Helle Grøndahl, support@birdhouse.dk.Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.5.2018

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

www.birdhouse.dk

Peder Skrams Vej 1

5220 Odense SØ

Fax: 66179399

E-mail: support@birdhouse.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

 

Bestilt den: _______________________ 

 

Modtaget den: ________________________________

 

Forbrugerens navn: 

_____________________________________________________________________

 

 

Forbrugerens adresse: 

__________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _______________________________________   Dato: _________________

 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)