OPT & Autisme - sensorisk sprogtræning. Januar 2018

5.500,00 DKK

(inkl. moms)

Sensoriske strategier som systematisk sprogstimulation for børn med Autisme Spektrum Forstyrrelser

Lær at bruge sensorisk tilgang til adfærdsmæssigt udfordrede personer til at støtte og udvikle kommunikation og sprog

Dette kursus lærer dig at tilrettelægge kommunikations- og sprogtræning for børn og unge med udfordret adfærd, som har brug for særlig støtte for at udvikle deres kommunikation. Der undervises i metoder, som hjælper børn og unge, der ikke kan imitere og ikke har talesprog.

Underviseren Renee Roy Hill gennemgår, hvordan OPT terapi kan kombineres med forstærkning som metode til at udvikle funktionelt talesprog hos børn og unge med autisme spektrum forstyrrelser.  

Kurset indeholder et konkret forløb, som starter med at udvikle samarbejde hos barnet og slutter med et funktionelt ordforråd. Der vil blive vist videoer, som demonstrerer hver teknik. 

 

Kurset er velegnet til alle omkring børn med autisme eller autisme spektrum forstyrrelser, både fagpersoner og forældre er velkomne på kurset. 

Model/Varenr.: 5017
Tilvalg
  • Profession og navn på deltager

  • Jeg ønsker at stå på udsendt deltagerliste

    ( + 0,00 DKK )
    ( + 0,00 DKK )
  • Vegetarkost

    Fås kun efter forudbestilling

  • Glutenfri kost

    Fås kun efter forudbestilling

stk.

Systematic program to teach functional speech to non-verbal individuals with Autism and related disabilities

Using sensory strategies and behavioral science to work with non verbal individuals wit autism and challenging behaviors 

Teaching Functional Speech to Non-Verbal Individuals with Behavior Problems: Applying the Science of Behavior Analysis with Oral Placement Therapy Presented by: Renee Roy Hill, MS, CCC-SLP “A combined approach using the science of Applied Behavior Analysis and Oral Placement Therapy (OPT) in a systematic program to teach functional speech to non-verbal individuals with Autism and related disabilities”. 

 

SUMMARY: Developing functional speech in non-verbal clients with children who exhibit behavioral challenges to include the diagnosis of autism can be one of the biggest challenges for speech pathologists when those clients do not respond to traditional verbal modeling approaches. Working with those clients who present with challenging behaviors can be difficult as well. This course presents a systematic approach to developing functional speech with individuals who are non-verbal or non-imitative. The course teaches a comprehensive program that combines principles of applied behavior analysis with oral placement therapy.

For speech and language pathologists, this course demonstrates techniques to maximize learning for functional speech using reinforcement based procedures. This course will guide all participants through a complete program beginning with developing cooperation and ending with functional vocabulary. Videos will be shown throughout the presentation to demonstrate each technique. This course benefits Speech and Language Pathologists, Teachers, Parents and others working with non-verbal individuals with behavioral challenges or autism. 

 

Dato: 22.-23. januar 2018 kl. 8.30-16.30. Indskrivning fra kl. 7.45.
Sted: Odin Havnepark, Lumbyvej 11, Mødecenter Fabrikken, 5000 Odense C (Overnatning er ikke inkluderet).
Tilmelding: Bindende tilmelding på www.birdhouse.dk senest 15.12.2017. Du kan tilmelde dig, så længe kurset er aktivt, når det ikke længere er muligt at tilmelde sig, står der 'udsolgt'.